مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1393 ساعت 20:472014-11-22سياسي

یادداشت اقتصادی/ سیاست های اقتصاد مقاومتی مسیر ملت ایران برای قبل و بعد از سوم آذر


اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی منوط به توافق و یا عدم توافق ایران با غرب نیست ملت ایران بدون توجه به نتیجه مذاکرات اجرای این سیاست را برای مقابله با تهدیدات احتمالی باید ادامه دهد.

- "، طی سال های گذشته با جدی شدن تحریم ایران در محافل بین المللی و اجرایی شدن سطوح قابل توجهی از تحریم ها، اقتصاد ایران وارد عرصه جدیدی شد.

با توجه به اینکه آمریکا و هم پیمانان غربی آن در زمان دولت محمود احمدی نژاد همه توان خود را در عرصه بین المللی به کار گرفت تا ایران را به انزوا بکشاند اما بی ثباتی اقتصاد ایران با اجرایی شدن برخی تدابیر مقاوم سازی خیلی به طول نینجامید و چند ماه بعد علی رغم افزایش فشارهای اقتصادی، ایران توانست به ثبات نسبی اقتصادی دست یابد.

باید توجه داشت تحریم علی رغم برخی مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرده است توفیقی اجباری را در برخی عرصه ها برای توسعه و پیشرفت ایران ایجاد کرده اند.

سال هاست که مبانی مقاوم سازی اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار می گیرند و حدود یک سال است که سیاست های اقتصاد مقاومتی به دولت ابلاغ شده است.

بنابراین احتمال وجود تهدیدهای بیشتر علیه اقتصاد کشور به وسیله تحریم در آینده  هست که در صورت عدم اجرای مقاوم سازی اقتصادی این احتمال وجود دارد تا غرب در آینده حتی در صورت لغو کامل تحریم های موج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت اقتصادی/ سیاست های اقتصاد مقاومتی مسیر ملت ایران برای قبل و بعد از سوم آذر

یادداشت اقتصادی/ سیاست های اقتصاد مقاومتی مسیر ملت ایران برای قبل و بعد از سوم آذر