مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1393 ساعت 13:472014-11-22اقتصادي

صنعت خراسان جنوبی مبتنی بر پتانسیل ها شکل نگرفته است


مدیرکل صنعت؛معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: برای توسعه صنعتی استان صنعتی مبتنی بر پتانسیل های این استان شکل نگرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، نعمت اله حقیقی بعدازظهر شنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اظهارکرد: بسترهای زیرساختی برای جذب سرمایه گذار در استان مناسب نبوده است.

وی با بیان اینکه در کلان کشور 27 میلیارد دلار صادرات نفتی و 30 میلیارد دلار واردات داشته ایم، افزود: متاسفانه تراز کشور در صادرات و واردات منفی است.

حقیقی با اشاره به رشد 19 درصدی صادرات در سالجاری در کشور بیان کرد: این رقم نشان می دهد دولت تدبیر و امید در مدت کوتاهی توانسته به خوبی نقش ایفا کند.

وی با بیان اینکه در فضای کسب و کار یکسری گیرهای اساسی وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه گیرهای اساسی گریبان گیر بخش خصوصی شده اما علی رغم این مشکلات توانسته ایم به رتبه 22 در سطح جهانی ارتقا یابیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به رشد 16 درصدی صادرات استان نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: حدود 96 میلیون دلار صادرات در استان داشته ایم.

حقیقی افزایش شیب ملایم در مصرف گاز و برق در استان را نشانگر پیشروی در بخش تولید دانست و گفت: تجارت پیشران توسعه صنعتی است و باید زیرساخت های فرهنگی و سخت افزاری جذب سرمایه گذار در استان را فراهم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت خراسان جنوبی مبتنی بر پتانسیل ها شکل نگرفته است

صنعت خراسان جنوبی مبتنی بر پتانسیل ها شکل نگرفته است