مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1393 ساعت 09:472014-11-22پزشكي

هشدار سازمان بهداشت جهانی در خصوص ظهور طاعون در ماداگاسکار


سازمان بهداشت جهانی از ظهور بیماری طاعون در ماداگاسکار خبر داد و اعلام کرد بیم آن می رود این بیماری به سرعت در آنتاناناریوو پایتخت ماداگاسکار شایع شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از ژنو، سازمان بهداشت جهانی دیشب طی بیانیه ای اعلام کرد مقامات بهداشتی ماداگاسکار چهارم نوامبر از گسترش طاعون در این کشور خبر داده و اعلام کرده اند نخستین مورد مرگبار این بیماری در 31 اوت امسال در روستایی در ماداگاسکار کشف شده است.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان بهداشت جهانی، در مجموع 119 مورد ابتلا به طاعون در ماداگاسکار گزارش شده که 40 مورد به مرگ منجر شده است و دو مورد مرگ و میر مربوط به شهر آنتاناناریوو بوده است.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد با توجه به تراکم زیاد جمعیت در آنتاناناریوو و ضعف نظام بهداشتی ماداگاسکار، خطر گسترش و شیوع سریع این بیماری در پایتخت جدی است.

این نهاد بین المللی تاکید کرد با توجه به مقاومت کک ها در مقابل آفت کش دلتامترین که برای کنترل این حشرات به کار می رود اوضاع برای مهار بیماری طاعون پیچیده است.

به کمک سازمان بهداشت جهانی و حمایت مالی بانک توسعه آفریقا یک نیروی ویژه ملی متشکل از فعالان متعدد بهداشتی برای مبارزه با این بیماری تشکیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سازمان بهداشت جهانی در خصوص ظهور طاعون در ماداگاسکار

هشدار سازمان بهداشت جهانی در خصوص ظهور طاعون در ماداگاسکار