مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1393 ساعت 04:122014-11-22اقتصادي

مناسبات آغشته به فساد در کشور


بخشی از اقتصاد در اختیار نهادهایی است که قلمرو اصلی کارشان تولید نیست مثل آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید که اینها ماموریت های دیگری دارند اما وارد اقتصاد شده اند و متاسفانه کارکرد اقتصادی آنها در خیلی از موارد با نیازهای اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

- آنچه طی دولت های نهم و دهم اتفاق افتاد اتفاقاتی است که در تاریخ یکصد سال گذشته ایران بسیاری از آنها بی سابقه هستند از جمله آنها درآمدهای نفتی کشور است که بالغ بر 56 درصد کل درآمدهای ارزی کشور از 1338 تا پایان سال 1391 در دولت های نهم و دهم تحقق پیدا کرده که این رقم فوق العاده بزرگی است.

طی یکصد سال گذشته هرگاه درآمدهای ارزی افزایش پیدا کردند ما شاهد نوعی رونق اقتصادی در کشور بوده و همزمان شاهد افزایش درآمد ملی، اشتغال و در عین حال رشد ملایم فساد در نتیجه شیوه توزیع نامناسب این درآمدها بوده ایم.

متاسفانه باوجود رشد نجومی درآمدهای نفتی در دولت های نهم و دهم، رشد اقتصادی نداشتیم بلکه در دوره هایی رشدهای منفی و رشد بیکاری را تجربه کردیم.

رکود تورمی حاکم بر اقتصاد کشور از تبعات سیاست های اقتصادی دولت گذشته است و فساد ملایمی که در نتیجه افزایش درآمدهای نفتی وجود داشت در دوره دولت های نهم و دهم به یک فساد گسترده در تاریخ ایران بدل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناسبات آغشته به فساد در کشور

مناسبات آغشته به فساد در کشور