مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1393 ساعت 03:072014-11-21اقتصادي

نذر80 تنی مرم شیراز برای 28 صفر/ شیرازیها بزرگترین آش دنیا را می پزند


مردم شیراز و حتی استانهای دیگر نذر خود را برای بیست و هشتم ماه صفر روی هم می گذراند تا امسال آش 80 تنی را بپزند که بزرگترین آش دنیا لقب گرفته است، - آشی که 400 نفر را میهمان سفره رسول خدا(ص) می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، طی چندین سال گذشته مردم شیراز و استانهای جنوبی کشور عادت کرده اند که صبح روز 28 صفر در بوستان خلدبرین شیراز حاضر شوند تا صبحانه 28 صفر را میهمان سفره رسول خدا باشند.

طبخ این آش که از حدود 13 سال پیش با یک تن آغاز شده در سال جاری به 80 تن خواهد رسید که تمامی هزینه های این طبخ کمک ها و نذورات مردم فارس و برخی از ساکنان دیگر شهر های کشور است.

در این راستا محمد اسدی مدیرگروه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) طی نشستی در خبرگزاری مهر، از روند شروع این کار و اتفاقات روی داده در این پخت گفت.

* آقای محمد اسدی شروع پخت آش 28 صفر از کجا آغاز شد؟13 سال پیش یک روز مانده به تاسوعا هیئت را بردیم باب الزهرا در آنجا با دوستان صحبت کردیم که برای اربعین آش طبخ کنیم اما زمانیکه این کار انجام شد استقبال مردم به حدی بود که به خیلی ها نرسید به همین دلیل قرار شد که 28 صفر هم پخت داشته باشیم که در آن زمان هیچ اتفاقی روز 28 صفر در شیراز روی نمی داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نذر80 تنی مرم شیراز برای 28 صفر/ شیرازیها بزرگترین آش دنیا را می پزند

نذر80 تنی مرم شیراز برای 28 صفر/ شیرازیها بزرگترین آش دنیا را می پزند