مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1393 ساعت 14:572014-11-21فرهنگي

همه از فردوسی حرف می زنند ولی کسی کاری نمی کند/ ابتر ماندن شورای اقتباس فارابی


محمدعلی سجادی در مراسم تجلیلش از این گفت که سال هاست طرح هایی درباره شاهنامه دارد ولی شرایط فیلمسازی در این زمینه فراهم نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، نشست هم اندیشی سینما و کتاب عصر امروز جمعه سی ام آبان ماه با حضور سینماگرانی چون محمد علی سجادی، فرزاد موتمن، نرگس آبیار، اندیشه فولادوند و سروش صحت در سرای اهل قلم برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجید جلیسه با اشاره به اینکه خانه سینما خانه اول سینماگران است اما خانه کتاب می تواند خانه دوم آنها باشد، گفت: متاسفانه بخش کوچکی از فعالیت های سینماگران با مقوله کتاب و نشر عجین است ولی معمولا سینماگران موفق کسانی هستند که کتابخوان های حرفه ایند.

همین مساله سبب شد تا هفته کتاب را بهانه ای قرار دهیم و بگوییم قدردان کسانی هستیم که میان سینما و کتاب پیوند به وجود آوردند و نوعی کتاب را در آثار خود ترویج دادند.

وی افزود: ابزار سینما می تواند ابزار تبلیغاتی مناسبی برای ترویج کتابخوانی در جامعه باشد اما متاسفانه در سینمای امروز ما کتاب جایگاه چندانی ندارد و اگر کتاب و کتابخوانی در معدود فیلم های سینما نشان داده شده است.

با کتاب بزرگ شده اممحمدعلی سجادی کارگردان سینما در ادامه این نشست با اشاره به اینکه نگارش کتاب و نقاشی کردن از دیگر فعالیت هایی است که در کنار فیلمسازی انجام می دهد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه از فردوسی حرف می زنند ولی کسی کاری نمی کند/ ابتر ماندن شورای اقتباس فارابی

همه از فردوسی حرف می زنند ولی کسی کاری نمی کند/ ابتر ماندن شورای اقتباس فارابی