مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1393 ساعت 07:522014-11-21اقتصادي

دشت اردبیل مستعدترین منطقه برای کاشت بذر چغندر است


عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اردبیل با استناد به پژوهش های انجام شده، دشت اردبیل را مستعدترین منطقه برای کاشت بذر چغندر در کشور می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، عیسی شاهی زارع پیش از ظهر جمعه در حاشیه جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل به خبرنگار مهر گفت: سال 1310 پژوهشی توسط فردی به نام پولاک که آلمانی الاصل بود در کل کشور با هدف شناسایی مناطق جغرافیایی مستعد کشت بذر چغندر قند انجام شد و در نتیجه دشت اردبیل را به عنوان بهترین منطقه در کشور برای کاشت بذر شناسایی کرد.

وی با اذعان به اینکه در ادامه نتایج این پژوهش کاشت بذر در این دشت انجام شد، اضافه کرد: به مرور اردبیل در صدر تولید کنندگان کشور قرار گرفت تا جایی که همین چند سال پیش 90 درصد نیاز بذری کشور از اردبیل تامین می شد.

به گفته شاهی زارع تنها 10 درصد برای ایجاد رقابت با ارقام خارجی واردات داشتیم و اردبیل در آن زمان حتی توان تامین 100 درصدی بذر را نیز داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: در کمال تاسف در سال های اخیر عدم کنترل واردات بذر و اجازه تولید به استان های دیگر موجب سقوط پی در پی رتبه تولیدی این استان شد تا جایی که امروز تنها 10 درصد از بازار در دست استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشت اردبیل مستعدترین منطقه برای کاشت بذر چغندر است

دشت اردبیل مستعدترین منطقه برای کاشت بذر چغندر است