مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1393 ساعت 22:422014-11-20اقتصادي

بومی سازی 36 کاتالیست مورد نیاز بخش صنعت توسط فناوران ایرانی


فناوران کشور با راه اندازی خط تولید 19 کاتالیست مورد نیاز صنعت پتروشیمی و 17 کاتالیست مورد نیاز تولید اسید سولفوریک، درصدد تولید نسل جدیدی از کاتالیست های مورد نیاز بخش صنایع هستند.

- محمد مزیدی یکی از محققان این پروژه در گفت وگو خبرنگار فناوری ایسنا با بیان این که فعالیت های تحقیقاتی ما تحت نظر شرکت گسترش کاتالیست ایران در حال پیگیری است، گفت: در مطالعات انجام شده موفق شدیم 19 کاتالیست مختلف که در صنایع مختلف پتروشیمی و پخش و پالایش مورد استفاده قرار می گیرد را تولید کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای اخیر این شرکت در حوزه کاتالیست ها اظهار داشت: به تازگی موفق به تولید کاتالیست های اسید سولفوریک شدیم که به دلیل اعمال تحریم ها به آن دسترسی نداریم.

این نوع کاتالیست ها در کارخانه های تولید اسید سولفوریک و پتروشیمی ها کاربرد دارد.

این محقق تاکید کرد: در حال حاضر 17 نوع از کاتالیست های اسید سولفوریک توسط این شرکت تولید می شود که از آن جمله می توان به کاتالیست سزیوم، روبیدیوم (کبالت) و وانادیم بالا و وانادیوم پایین با شکل های مختلف اشاره کرد.

مزیدی با اشاره به اهمیت این نوع کاتالیست ها توضیح داد: در راکتورهای کارخانه های تولید اسید سولفوریک چهار بستر مختلف وجود دارد و در مواقعی که گاز دی اکسید گوگرد از مواد موجود در این بسترها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی 36 کاتالیست مورد نیاز بخش صنعت توسط فناوران ایرانی

بومی سازی 36 کاتالیست مورد نیاز بخش صنعت توسط فناوران ایرانی