مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1393 ساعت 21:422014-11-20اقتصادي

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران: خرید توافقی برنج 2 هفته تمدید شد


مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران با بیان اینکه خرید توافقی برنج، 2 هفته تمدید شد گفت: دولت با اجرای طرح خرید توافقی برنج از کشاورزان شمال کشور موجب ایجاد رونق نسبی در بازار این محصول شد.

- " در چند سال اخیر واردات بی رویه برنج موجب رکود در بازار این محصول شده بود و کشاورزانی که با رنج و زحمت فراوان این ماده غذایی ارزشمند را تولید می کردند برای عرضه آن با بازاری راکد مواجه می شدند.

در پی رکود بازار برنج ایرانی، دولت در سال جاری برای تحرک بخشی به خرید و فروش این محصول، با خرید توافقی انواع برنج محلی در استان های شمالی (مازندران، گیلان و گلستان) موافقت کرد، همچنین واردات برنج  در فصل برداشت را محدود و تعرفه گمرکی آن را افزایش داد.

خرید توافقی در راستای حمایت از برنج کاران اتخاذ شد و پس از اجرا در 24 شهریور ماه تاکنون تا حد زیادی رونق در بازار راکد برنج ایجاد شد.

* خرید توافقی برنج در  گیلان تمدید شد حسین صفایی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران درباره تأثیر طرح خرید توافقی برنج بر بازار این محصول، گفت: اجرای طرح خرید توافقی که از اواخر شهریور در استان های شمالی کشور آغاز شد موجب رونق بخشی به بازار این محصول شد و بازار این محصول را از رکود خارج کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران: خرید توافقی برنج 2 هفته تمدید شد

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران: خرید توافقی برنج 2 هفته تمدید شد