مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1393 ساعت 20:322014-11-20بين الملل

لاوروف : کره شمالی آماده ازسرگیری مذاکرات شش جانبه است


سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت کره شمالی آماده ازسرگیری مذاکرات بین المللی به بن بست رسیده درباره برنامه هسته ای این کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز از مسکو ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد ماه گذشته در مصاحبه با رویترز در ژنو گفت کشورش آماده ازسرگیری مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای پیونگ یانگ است اما می بایست آمادگی خود را با وجود تمرین های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی حفظ کند.

لاوروف روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری افزود : نماینده عالی کره شمالی به ما اطمینان داده پیونگ یانگ آماده است بدون هیچ پیش شرطی مذاکرات شش جانبه را ازسر بگیرد.

وی تصریح کرد فرستاده ویژه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این هفته با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دیدار و نامه ای را تقدیم وی کرد که در آن همکاری پیونگ یانگ برای حل مشکلات کنونی در شبه جزیره کره وعده داده شده است.

سفر چو ریونگ هائه به مسکو در حالی انجام شد که پیونگ یانگ در تلاش برای واکنش به قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است که در آن ارجاع کره شمالی به دیوان کیفری بین المللی به اتهام جنایت علیه بشریت درخواست شده است.

روسیه این قطعنامه را وتو کرد و لاوروف روز پنجشنبه آن را غیر سازنده نامید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف : کره شمالی آماده ازسرگیری مذاکرات شش جانبه است

لاوروف : کره شمالی آماده ازسرگیری مذاکرات شش جانبه است