مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1393 ساعت 12:122014-11-01بين الملل

المیادین: عراق دیکته های آمریکا در خصوص تسلیح عشایر الانبار را نمی پذیرد


آمریکا در حالی بر مسلح کردن عشایر عراق اصرار می کند و حضور مستشاران نظامی خود را به این مسئله ربط می دهد که عراق دیکته شدن هر چیزی از خارج را در خصوص مبارزه با داعش رد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین، در حالی که آمریکا می کوشد از عراق بخواهد عشایر الانبار را مسلح کند و حضور مستشاران آمریکایی را به این مسئله ربط دهد، کارشناسان حقوقی و برخی اعضای اتحاد ملی معتقدند کاری که آمریکا باید انجام دهد تامین پشتیبانی هوایی و تسریع تحویل سلاح به عراق بر اساس توافقنامه های امضا شده است و مسئله تجهیز عشایر عراق و حمایت از آنها امور داخلی عراق به شمار می روند.

عبدالله بدران خبرنگار این شبکه در بغداد در گزارشی در این باره گفت: تصویری که بغداد از همکاری خود با واشنگتن در جنگ علیه داعش ارائه می کند این است که هیچ قانونی در خصوص حضور نظامی آمریکا در عراق وجود ندارد.

جنگنده های خارجی در آسمان عراق به پرواز در می آیند اما این کار به درخواست عراق صورت می گیرد و حضور نیروهای زمینی خارجی در عراق نیز صرفا به مربی های نظامی خلاصه می شود.

بغداد پیش از درخواست های واشنگتن برای تجهیز قبایل غرب عراق، اقدام به این کار کرده است و هیچ نیازی به دیکته های خارجی در خصوص شیوه تعامل با عشایر ندارد و نمی پذیرد که تجهیز عشایر به سلاح پیش شرط حضور مستشار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

المیادین: عراق دیکته های آمریکا در خصوص تسلیح عشایر الانبار را نمی پذیرد

المیادین: عراق دیکته های آمریکا در خصوص تسلیح عشایر الانبار را نمی پذیرد