مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1393 ساعت 11:522014-11-01اقتصادي

درآمد یک میلیارد دلاری از صادرات برق


معاون وزیر نیرو درامور برق و انرژی گفت: درآمد حاصل از صادرات برق به کشورهای همسایه سالانه بین 900 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار است.

هوشنگ فلاحتیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به اینکه شبکه برق ایران در حال حاضر به 7 کشورهمجوار متصل است افزود: سالانه 12 میلیارد کیلووات ساعت برق صادر می کنیم و 4 میلیارد کیلووات ساعت هم برق وارد می کنیم.

وی درباره توسعه صادرات برق نیز گفت: بر اساس سیاست های مقاومتی باید بررسی توسعه صادرات برق به کشورهای همسایه و حتی کشورهایی که مرز مشترک نداریم تلاش کنیم.

معاون وزیر نیرو در زمینه اقتصادی بودن صادرات برق افزود: در حال حاضر قراردادهایی که با کشورهای همسایه درباره تبادل انرژی داریم درآمد ارزی قابل قبولی دارد.

وی با اشاره به اینکه صادرات بیشتر برق داشته باشیم باید برای تعیین نرخ سوخت نیروگاه هایی که تمایل به صادرات برق دارند هماهنگی بیشتری بین وزارت نفت و نیرو انجام شود.

فلاحتیان با اشاره به اینکه بازار برق ایران 10 ساله شده است، گفت : در بازار برق داخلی همه نیروگاه های دولتی و خصوصی برق تولیدی خودشان را عرضه می کنند و همه مصرف کنندگان عمده اعم از شرکت های توزیع برق استانهای مختلف برق مصرفی خودشان را از مناقصات بازار برق داخلی می خرند تا مناسبات بین خریدار و فروشنده شکل بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد یک میلیارد دلاری از صادرات برق

درآمد یک میلیارد دلاری از صادرات برق