مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1393 ساعت 09:472014-11-01سياسي

جزییات تصویب تغییر انتخاب رییس کل بانک مرکزی


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصویب جزییات طرح نحوه اداره بانک مرکزی دقایقی پیش در مجمع گفت: براساس مصوبه مجمع، رییس کل بانک مرکزی به پیشنهاد وزیر اقتصاد، - تایید هیات وزیران و صدور حکم توسط رییس جمهور تعیین می شود.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه پیشنهادات مطرح شده از سوی کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز مطرح و به تصویب رسید،اظهار داشت: یکی از این بندها شرایط شخص رییس کل بانک مرکزی بود که باید دارای دکترای اقتصاد یا گرایش های پولی و بانکی باشد.

وی افزود: همچنین داشتن حداقل 7 سال سابقه مدیریتی در حوزه های اقتصادی، پولی و مالی و یا حداقل 5 سال مدیریت تخصصی در بانک مرکزی و همچنین داشتن حسن شهرت و نداشتن سابقه کیفری موثر یکی از مصوبات جلسه امروز بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه دیگر این طرح را نحوه انتخاب رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه مجمع رییس کل به پیشنهاد وزیر اقتصاد، تأیید هیأت دولت و صدور حکم آن توسط رییس کل بانک مرکزی تعیین می شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این مصوبه همانند ماده 19 قانون پولی و بانکی مصوب سال 1351 نیست،گفت: در قانون پولی و بانکی پس از پیشنهاد وزیر اقتصاد باید مجمع عمومی بانک مرکزی آن را تأیید می کرد و بعد به تصویب هیأت دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تصویب تغییر انتخاب رییس کل بانک مرکزی

جزییات تصویب تغییر انتخاب رییس کل بانک مرکزی