مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1393 ساعت 09:222014-11-01اجتماعي

رییس محیط زیست گرمسار خبر داد نجات و رهاسازی یک قطعه حواصیل خاکستری در گرمسار


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار گفت: یک قطعه حواصیل خاکستری آسیب دیده با تلاش ابراهیم غلامی، یکی از همیاران محیط زیست از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

- " از گرمسار، حبیب دارپرنیان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن قدردانی از این شهروند دوست دار حیات وحش اظهار کرد: حواصیل خاکستری، پرنده ای آبچر از خانواده حواصیلیان و از راسته لک لک سانان است.

وی تصریح کرد: این پرنده که از گونه های حمایت شده در ایران محسوب می شود، دارای اندازه بزرگ، سطح خاکستری رنگ، سر و گردن سفید، منقاری بزرگ، قوی و زرد رنگ بوده و در جلوی گردنش دو ردیف خط چین سیاه دیده می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار افزود: حواصیل خاکستری در سواحل دریاها، تالاب ها و رودخانه به سر برده و روی درختان و نیزارها آشیانه می سازد؛ این پرنده جهت تغذیه در آب های کم عمق به شکار ماهی، قورباغه و حشرات می پردازد.

دارپرنیان افزود: ابراهیم غلامی در حین عبور از مجاورت یک رستوران بین راهی در گرمسار، مشاهده کرد تعدادی سگ ولگرد به این پرنده حمله ور شده و قصد شکار آن را دارند؛ از این رو، سریعاً نسبت به نجات پرنده و تحویل آن به محیط زیست گرمسار اقدام کرد.

وی گفت: پرنده یاد شده پس از مداوای اولیه، نگهداری چند روزه در محیط زیست و در نتیجه حصول اطمینان از صحت و سلامت در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس محیط زیست گرمسار خبر داد نجات و رهاسازی یک قطعه حواصیل خاکستری در گرمسار

رییس محیط زیست گرمسار خبر داد نجات و رهاسازی یک قطعه حواصیل خاکستری در گرمسار