مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1393 ساعت 09:122014-11-01اقتصادي

پیشنهاد مجلس برای ایجاد پیمان پولی دوجانبه میان ایران و روسیه


عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه از پیشنهاد این گروه برای تشکیل پیمان پولی دوجانبه با روسیه تا سقف 300 میلیون دلار خبر داد و گفت: این پیمان به مدت یک سال اجرایی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار واحد مرکزی خبر، قوامی در نشستی خبری با اشاره به سفر گروه دوستی کشورمان به روسیه و دیدار با همتایان خود افزود: میل به استقلال نقطه مشترک مسئولان دو کشور است و با توجه به تحریم های ظالمانه ای که علیه ایران و روسیه شکل گرفته است، این دو کشور می توانند فعالیت های مشترک زیادی در خنثی کردن تحریم ها انجام دهند.

وی گفت: به علت اهمیت تجارت فرامرزی مدلی پیشنهاد کردیم که آثار منفی تحریم ها را کاهش دهد.

قوامی انتقال ارز، آزادسازی ارز، مدیریت نوسانات نرخ ارز، کاهش هزینه های انتقال ارز و تقویت نقش ارزهای ملی در تجارت خارجی را ازجمله ویژگی های برقراری پیمان پولی میان ایران و روسیه برشمرد و افزود: این پیمان میان بانک مرکزی و بانک ملینیوم روسیه منعقد خواهد شد.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: اکنون 47 پیمان پولی میان 32 کشور منعقد شده که آخرین آن پیمان پولی میان چین و سوییس بوده است.

قوامی افزود: با توجه به تجربیات جهانی مقدمات پیمان پولی دوجانبه میان ایران و روسیه نیز فراهم شده است و در صدد هستیم زمینه استفاده همزمان از دو پول ملی ایران و روسیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد مجلس برای ایجاد پیمان پولی دوجانبه میان ایران و روسیه

پیشنهاد مجلس برای ایجاد پیمان پولی دوجانبه میان ایران و روسیه