مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1393 ساعت 04:072014-11-01سياسي

خط و نشان کری برای چیست؟


چند ماه است که دو طرف درباره جزییات فنی اختلافات حرف می زنند و این یعنی توافقات کلی انجام شده و تنها جزییات آن باقی مانده است و از سوی دیگر از تکرار این اتهامات هم خبری نبود اما کری دوباره آن را به فضای رسانه ای کشیده است - تا 24 روز دیگر فرصت توافق جامع هسته ای بین ایران و 1+5 به پایان می رسد.

در نیم سال گذشته ایران بارها تأکید کرده که می خواهد ضمن حفظ حقوق هسته ای خود، به نگرانی های طرف مقابل پاسخ دهد و یا برای پذیرش شفاف سازی های بیشتر اعتمادسازی کند.

این تعهد در عمل هم اتفاق افتاد و آژانس به عنوان ناظر توافق ژنو در 5 گزارش اخیر خود در سال 2014 تأیید کرده است که ایران هم به تعهدات خود در توافق ژنو (آذر 92) و هم به تعهدات خود در تمدید توافق ژنو (تابستان 93) عمل کرده است.

بنابراین انتظار این است که گزارش آژانس به عنوان نهادی که لااقل مورد تأیید آمریکایی ها قرار دارد، باعث شود تا تکرار اتهامات پیشین علیه ایران کاهش یابد.

صحبت های روز پنجشنبه جان کری در نشستی موسوم به مجمع ایده های واشنگتن اما نشان داد که این انتظار خیلی بجا نیست.

چه این که درست زمانی که اعتمادسازی های ایران در یک سال گذشته (شامل: 1 - شفاف سازی های فنی مانند توقف غنی سازی 20 درصد و رقیق سازی و تبدیل ذخایر اورانیوم 20 درصد برای این که ثابت شود ایران به دنبال ساخت س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط و نشان کری برای چیست؟

خط و نشان کری برای چیست؟