مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1393 ساعت 15:322014-10-31بين الملل

تکمیلی/رییس جمهور بورکینافاسو از قدرت کناره گیری کرد


بلز کومپائوره، رییس جمهور بورکینافاسو که با اعتراضات مردمی بی سابقه رو به رو است روز جمعه اعلام کرد بعد از 27 سال از قدرت کناره گیری خواهد کرد.

کومپائوره در بیانیه ای که ظهر جمعه یک خبرنگار در تلویزیون خصوصی بی اف یک قرائت کرد، گفت: من با در نظر گرفتن نگرانی درباره حفظ دستاوردهای دموکراتیک و همچنین صلح اجتماعی کناره گیری از قدرت را با هدف فراهم کردن زمینه برای انتقال قدرت اعلام می کنم .

رییس جمهور بورکنیافاسو که معلوم نیست اکنون کجا حضور دارد، اعلام کرد انتقال سیاسی باید به انتخابات آزاد و شفاف در مهلت 90 روزه منجر شود .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از واگادوگو، یک روز بعد از اعتراضات خشونت آمیز ضد دولتی و اعلام کنترل نظامیان بر بورکینافاسو دهها هزار معترض صبح جمع بار دیگر به خیابان های واگادوگو آمدند.

مخالفان بورکینافاسو تاکید کردند هر نوع انتقال سیاسی باید به صورت سازمان دهی شده و با مشارکت جامعه مدنی و حضور همه گروه ها از جمله ارتش صورت گیرد.

سرهنگ بوریما فارتا از مقامات ارتش کمی قبل در حالی که مورد تشویق معترضان قرار گرفت، اعلام کرد بلز کومپائوره از امروز دیگر رییس جمهور نیست .

مخالفان صبح جمعه بر ادامه اعمال فشار با اشغال مکان های عمومی تاکید کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیلی/رییس جمهور بورکینافاسو از قدرت کناره گیری کرد

تکمیلی/رییس جمهور بورکینافاسو از قدرت کناره گیری کرد