مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1393 ساعت 12:372014-10-31سياسي

ناله مظلومیت علی اصغر عطشان در گوش تاریخ ماند


مصیبت جگر سوز علی اصغر به قدری بر امام حسین علیه السلام سخت بود که آن حضرت در حالی که گریه می‏ کرد، به خدا متوجه شد و عرض کرد: «خدایا خودت بین ما و این قوم، - شب هفتم و روز هفتم محرم بنابر سنت تاریخی متعلق به حضرت علی اصغر طفل مظلوم امام حسین (ع) است که با لب عطشان به شهادت رسید.

مشهور است که علی اصغر، شش ماهه بود، مادرش حضرت رباب دختر امرء القیس است، و علی اصغر با سکینه از جانب مادر نیز برادر و خواهر بودند.

در مورد نام این طفل، علامه مجلسی در جلاء العیون می‏گوید: بعضی او را علی اصغر می‏ نامند .

در کتاب منتخب التواریخ نقل شده: در یکی از زیارات عاشورا آمده است: و علی ولدک علی الاصغر الذی فجعت به‏ / و سلام بر فرزند تو علی اصغر که در مورد او مصیبت‏سختی بر تو وارد شد .

هنگامی که همه یاران و اصحاب امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند، ندای غریبانه امام بلند شد: هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله.

هل من مغیث‏یرجوا الله باغثتنا آیا حمایت کننده‏ای هست تا از حرم رسولخدا صلی الله علیه و اله و سلم حمایت کند؟ آیا فریادرسی است که برای امید ثواب ما را یاری کند؟ .

وقتی که این ندا به گوش بانوان حرم رسید، صدای گریه و شیون آنها بلند شد، امام کنار خیمه آمد و به زینب علیهاالسلام فرمود: فرزند کوچکم را به من بده تا با او وداع کنم، کودک را گرفت، همین که خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناله مظلومیت علی اصغر عطشان در گوش تاریخ ماند

ناله مظلومیت علی اصغر عطشان در گوش تاریخ ماند