مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1393 ساعت 10:422014-10-31اقتصادي

بنزین چگونه وارد کشور می شود + اسناد


اسناد به دست آمده از استانداردهای کیفیت بنزین وارداتی جزییات جدیدی از پرونده تولید و واردات بنزین در کشور را نشان می دهد؛ پرونده ای که بررسی روند مرحله به مرحله آن، - کمک می کند ابهامات ماجرای تولید و واردات بنزین تاحدودی برطرف شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، متوسط مصرف روزانه بنزین کشور حدود 70 میلیون لیتر است و با توجه به تولید روزانه 62 میلیون لیتر بنزین توسط پالایشگاه های داخلی، در ادامه روند دو دهه گذشته در کشور بخشی از نیاز از محل واردات تامین می شود.

اما در پی توقف تولید بنزین با استفاده از ریفورمیت پتروشیمی ها که به دلیل تحریم ها و نبود امکان واردات بنزین به کشور عملیاتی شده بود، تامین این نیاز از محل واردات در دستور کار قرار گرفت، به گونه ای که پس از مصوبه هیات دولت در 10 اردییهشت ماه سال جاری، دریافت ریفورمیت از پتروشیمی ها به منظور تولید بنزین متوقف شد.

آمارهای به دست آمده نشان می دهد میزان آلایندگی ریفورمیت پتروشیمی ها بیش از حد مجاز بوده به گونه ای که بنزن ریفورمیت بندر امام 10 درصد و میزان آروماتیک آن بیش از 60 درصد و در مورد پتروشیمی نوری میزان بنزن 2 درصد و آروماتیک 60 درصد بوده و حتی در اواخر میزان بنزن آن به 6 درصد هم رسیده بوده است و این در حالی است که بر اساس استاندارد یورو 4 میزان بنزن مجاز در بنزین 1 درصد و آروم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنزین چگونه وارد کشور می شود + اسناد

بنزین چگونه وارد کشور می شود + اسناد