مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1393 ساعت 09:222014-10-31پزشكي

سردرد رعدوبرقی چیست؟


یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به سردرد ناشی از خونریزی زیر عنکبوتیه، گفت: این عارضه از زمان شروع تا حداکثر شدت کمتر از یک دقیقه زمان می برد و به اصطلاح رعد وبرقی خوانده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، فرهاد عصارزادگان با بیان انوع سردرد اظهار داشت: سردردها به اولیه، ثانویه و نوراژیا تقسیم می شوند.

سردرد ناشی از خونریزی زیر عنکبوتیه جزو سردردهای ثانویه است و در حالی که برای سردردهای اولیه علتی پیدا نمی کنیم این سردرد علت مشخص دارد.

وی افزود: سردرد ناشی از خونریزی زیر عنکبوتیه که آن را تحت عنوان تاندرکلاب می شناسیم از زمان شروع تا حداکثر شدت کمتر از یک دقیقه زمان می برد و به اصطلاح رعد وبرقی خوانده می شود.

* بیمار باید سریع بستری شوداین نورولوژیست با تأکید بر اقدام های فوریتی در مواجهه با چنین بیمارانی گفت: اگر بیمار اظهار داشته سردردی مانند رعدوبرق در سرش احساس کرده است باید بستری و بررسی شود.

وی ادامه داد: سردرد ساب آراکنویید علل مختلفی دارد و شایعه ترین علت آن تروما یا ضرباتی است که به سر وارد می شود در این حالت دیواره رگ به اصطلاح باد می کند و شل می شود که موجب خونریزی زیر عنکبوتیه مغز می شود.

معمولاً بیماران می گویند احساس کردم چیزی در سرم پاره شد یا کسی با پتک بر سرم کوبید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردرد رعدوبرقی چیست؟

سردرد رعدوبرقی چیست؟