مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1393 ساعت 06:072014-10-31سياسي

آثار منفی لایحه جامع وکالت از جنبه بین المللی


یک وکیل دادگستری ضمن انتقاد از در پیش گرفتن روشی مشابه آنچه منجر به حذف و احیای دادسراها شد درباره لایحه جامع وکالت، نسبت به بروز آثار منفی بین المللی ناشی از تصویب این لایحه هشدار داد.

- محمد ادیب در گفت وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این رابطه اظهار کرد: این که قوه قضاییه می خواهد بر کانون وکلا نظارت داشته باشد مشکلی ندارد؛ زیرا نظارت همیشه وجود داشته و دارد، ولی اینکه بخواهند استقلال کانون وکلا را حذف کنند و بگویند کانون وکلا جزیی از دادگستری است این امر عملی نیست.

وی معتقد است که افرادی که این تصمیمات را می گیرند به مصلحت کشور توجه ندارند و نمی دانند کار وکیل صرفا تخلیه، تعدیل و دفاع از متهم نیست، بلکه وکیل به کارهای مهم دیگری هم اشتغال دارد؛ یعنی وکیل به دادگاه لاهه و دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا می رود و بر پایه استقلال خود از حقوق ملت دفاع می کند، لذا قوه قضاییه باید بداند که استقلال وکیل، استقلال مملکت و قوه قضاییه است.

این حقوقدان با بیان این که ایرادات لایحه وکالت در آینده برای دولت و قوه قضاییه فاجعه ایجاد می کند، افزود: چرا باید در امور مهمی مانند تصویب قوانین این گونه عمل شود؟ قانون دادسرا را ابطال می کنیم بعد از مدتی می بینیم کار درستی نکرده ایم و آن را احیا می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار منفی لایحه جامع وکالت از جنبه بین المللی

آثار منفی لایحه جامع وکالت از جنبه بین المللی