مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1393 ساعت 13:422014-10-30بين الملل

عفو بین الملل: گروه های شبه نظامی در لیبی مرتکب جنایات جنگی می شوند


عفو بین الملل روز پنجشنبه اعلام کرد شبه نظامیان مخالف و حامی دولت لیبی که برای به کنترل درآوردن غرب این کشور مبارزه می کنند، مرتکب جنایات جنگی از جمله شکنجه زندانیان و هدف قرار دادن غیرنظامیان می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از طرابلس، لیبی صحنه درگیری بین شبه نظامیان در غرب و در بنغازی دومین شهر بزرگ این کشور است جایی که نیروهای دولتی تلاش می کنند شورشیان را بیرون کنند؛ شورشیانی که بیشتر بخش هایی آن چیزی را که زمانی خاستگاه قیام منجر به سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور لیبی در سال 2011 بود، کنترل می کنند.

عفو بین الملل با اعلام این که شبه نظامیان در غرب لیبی بی اعتنایی کامل به کشته شدن غیرنظامیان نشان داده اند، آنها را به گلوله باران بی هدف محلات پرجمعیت غیرنظامی، خسارت زدن به خانه ها و بیمارستان ها متهم کرد.

حاج صحراوی، معاون عفو بین الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: در لیبی امروز، حاکمیت سلاح برقرار شده است .

وی افزود: گروه های مسلح و شبه نظامیان افسار گسیخته اند، حملات بی هدف در مناطق غیرنظامی انجام می دهند و با مصونیت کامل، مرتکب نقض گسترده حقوق بشر از جمله جنایات جنگی می شوند .

از زمان انقلاب سال 2011 در لیبی که به سرنگونی قذافی منجر شد، مقامات این کشور واقع در شمال آفریقا نتوانسته اند قدرت خود را بر گروه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفو بین الملل: گروه های شبه نظامی در لیبی مرتکب جنایات جنگی می شوند

عفو بین الملل: گروه های شبه نظامی در لیبی مرتکب جنایات جنگی می شوند