مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1393 ساعت 12:222014-10-30اقتصادي

عضو اتاق تهران : به اندازه انگشتان دست بازرگان بین المللی نداریم


عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی تهران گفت: کشوری که سالانه تا 150 میلیارد دلار گردش تجاری دارد باید بازرگانان بین المللی داشته باشد اما در ایران اندک است.

سیدحمید حسینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه در حوزه های هنری، علمی، پزشکی و ورزشی افراد شناخته شده در سطح جهانی داریم ، افزود: به اندازه انگشتان دست بازرگان شناخته شده بین المللی نداریم و اگر از صادرات سنتی چشم پوشی کنیم در بقیه اقلام، بازرگان شناخته شده بین المللی نداریم.

وی گفت: ما بازرگان بین المللی خوبی نیستیم و سقف ما بزرگان منطقه ای خوب است و کمتر افرادی داریم که بتوانند در عرصه بین المللی در حوزه تجارت رقابت کنند.

حسینی با بیان اینکه بیش از 60 درصد صادرات چین، مالزی و ترکیه را شرکت های چندملیتی در اختیار دارند ، افزود : در ایران شرکت های چند ملیتی حضور ندارند و شرکت های ایرانی کالاها را صادر می کنند اما ضعف ما این است که صادرات ما با واسطه شرکت های خارجی صورت می گیرد بطور نمونه شرکت های چینی که برای فروش کالا به ایران آمدند به صادرکننده کالای ایرانی تبدیل شدند و بازرگانان افغانی، عراقی و ترک نیز با حضور بازار ایران، کالای ایرانی را صادر می کنند در حالیکه ما به عنوان بازرگان کمتر توانستیم در بازارهای هدف حضور یابیم و بازاریابی و کالای خود ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو اتاق تهران : به اندازه انگشتان دست بازرگان بین المللی نداریم

عضو اتاق تهران : به اندازه انگشتان دست بازرگان بین المللی نداریم