مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1393 ساعت 11:022014-10-30اجتماعي

ابتکار: بحران دریاچه ارومیه هشداری برای تمام کشور بود


بحران در دریاچه ارومیه موجب شد در بسیاری از معادلات توسعه کشور بازنگری اتفاق افتد و این دریاچه نقش کلیدی در معادلات یاد شده ایجاد کند.

- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بحران دریاچه ارومیه هشداری برای تمام کشور بود، زیرا جایگاه و حق طبیعت را نادیده گرفته بودیم.

معصومه ابتکار روز پنج شنبه در بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه و در جمع اعضای تشکل های زیست محیطی آذربایجان غربی در رشکان ارومیه اظهار کرد: پدیده خشکسالی و بحران دریاچه ارومیه باعث شد یک یادآوری اساسی نسبت به مسئله بحران در کشور رخ دهد.

وی افزود: به نظر می رسد دریاچه ارومیه خود را فدا می کند تا بیدار باشی برای تمام کشور داده باشد.

وی یادآوری کرد: بحران در دریاچه ارومیه موجب شد در بسیاری از معادلات توسعه کشور بازنگری اتفاق افتد و این دریاچه نقش کلیدی در معادلات یاد شده ایجاد کند.

ابتکار گفت: اتفاقات و مباحث مربوط به خشک شدن دریاچه ارومیه، اتفاقاتی بسیار تکان دهنده و آشکار بود که همه را نگران و باعث شد مسایلی که به هر دلیلی نسبت به آنها بی توجهی شده بود، آشکار شود.

وی ادامه داد: دولت یازدهم نسبت به موضوع بحران دریاچه ارومیه حساسیت ویژه ای دارد و تشکیل کارگروه نجات دریاچه و حضور مسوولان در این منطقه در نخستین روزهای کار دولت بیانگر عزم دولت یازده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار: بحران دریاچه ارومیه هشداری برای تمام کشور بود

ابتکار: بحران دریاچه ارومیه هشداری برای تمام کشور بود