مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1393 ساعت 10:522014-10-30بين الملل

هر لحظه که اقتضا کند نیروهای پیشمرگه بیشتری به کوبانی اعزام می کنیم


رییس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که هر لحظه که اقتضا شود نیروهای پیشمرگه بیشتری را به عین العرب (کوبانی) اعزام خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد: اقلیم کردستان آمادگی دارد نیروهای بیشتری از پیشمرگه ها را به شهر عین العرب سوریه (کوبانی) اعزام کند.

در این بیانیه آمده است: ارسال کمک به برادران و خواهرانمان در کوبانی در شرایطی که در معرض حمله قرار دارند یک واجب ملی است تا این شهر به دست تروریست ها نیفتد.

در ادامه بیانیه گفته شده است: در هر لحظه که اقتضا کند نیروهای بیشتری به کوبانی اعزام خواهد شد تا تروریست ها را از این شهر اخراج کنیم.

وی درباره اینکه آنکارا چگونه با اعزام نیروهای پیشمرگه به سوریه از طریق اراضی ترکیه راضی شده است گفت: اعزام نیروهای پیشمرگه بدون موافقت مسئولان ترکیه و هماهنگی با آمریکا امکانپذیر نیست.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با من اعلام کرد که مسئولان ترکیه را برای اجازه ورود نیروهای پیشمرگه به کوبانی راضی خواهد کرد.

پس از نشست 3 جانبه اقلیم کردستان، آمریکا و ترکیه آنکارا به طور رسمی موافقت خود را با اعزام نیروهای پیشمرگه به کوبانی اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر لحظه که اقتضا کند نیروهای پیشمرگه بیشتری به کوبانی اعزام می کنیم

هر لحظه که اقتضا کند نیروهای پیشمرگه بیشتری به کوبانی اعزام می کنیم