مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1393 ساعت 07:332014-10-26سياسي

ثبت جهانی4 شخصیت ایرانی/ تلاش میرسیدعلی همدانی کشمیر را«ایران صغیر »کرد


مدیرکل منطقه ای یونسکو در ایران، با اشاره به اینکه کمیسیون ملی یونسکو توانست4 شخصیت ایرانی را ثبت جهانی کند،گفت: جهانی شدن همیشه با نکات مثبت همراه نیست و همسان سازی فرهنگی از جمله نکات منفی آن است.

- تنوع فرهنگی و تبلیغ تعالیم مشاهیر کشورمان یکی از راه های مقابله با نکات منفی جهانی شدن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، همایش گرامیداشت هفتصدمین سال تولد میر سید علی همدانی، از مشاهیر عرفان و ادب فارسی ایران زمین، عصر شنبه سوم آبان، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در محل موزه ملی ایران برگزار شد.

به مناسبت هفتصدمین سال تولد میر سید علی همدانی، عارف نامدار ایرانی و نیز ثبت نام وی در تقویم مشاهیر 2014 یونسکو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران، مؤسسه فرهنگی اکو، سفارت تاجیکستان در تهران، جامعه المصطفی العالمیه و مؤسسه نقش جاوید، همایشی را به همین مناسبت برگزار کردند.

این همایش، با حضور و سخنرانی دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین جمعی از فرهیختگان و فعالان عرصه ی فرهنگی از ایران، پاکستان و تاجیکستان و مدیران نهادهای فرهنگی بین المللی همراه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی4 شخصیت ایرانی/ تلاش میرسیدعلی همدانی کشمیر را«ایران صغیر »کرد

ثبت جهانی4 شخصیت ایرانی/ تلاش میرسیدعلی همدانی کشمیر را«ایران صغیر »کرد