مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1393 ساعت 07:132014-10-26اجتماعي

کودکان با شکست تحصیلی در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند


یک روانپزشک معتقد است، کودکانی که در سال های آخر مقطع ابتدایی دچار شکست تحصیلی شده اند، بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، دکتر عادله الهی در همایش سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی که به مناسبت هفته سلامت روان برگزار شد، گفت: نوجوانان و جوانان به دلیل ویژگی های خاص سن رشد و حس هویت جویی و استقلال طلبی که دارند، بیشتر به سمت آسیب های اجتماعی کشیده می شوند.

وی با بیان اینکه نوجوانان دوست دارند از خانواده خود مستقل شوند و به گروه های هم سال خود بپیوندند، ادامه داد: آنها برای پیوستن به گروه های هم سال خود هر کاری انجام می دهند تا در جمع آنها پذیرفته شوند و همین امر آنها را در معرض بسیاری از آسیب های اجتماعی قرار می دهد.

وی با اشاره به عوامل خطرسازی که باعث می شود فرد به سمت آسیب های اجتماعی خصوصا مواد مخدر کشیده شود، تاکید کرد: برخی از این ویژگی ها فردی و برخی محیطی است.

ویژگی های زیست شناختی و روانشناختی، قدرت نه گفتن، پرخاشگری در سنین پایین، اعتماد به نفس پایین، هیجان طلبی، زمینه های ژنتیکی و دلبستگی اندک به محیط زندگی از جمله عوامل فردی است که الهی از آنها نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان با شکست تحصیلی در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند

کودکان با شکست تحصیلی در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند