مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1393 ساعت 06:382014-10-26اقتصادي

خطر انقراض باریچه و موسیر ساوه


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه گفت: با بهره برداری و برداشت غیرمجاز و غیراصولی گیاه دارویی باریجه و موسیر این گونه ها در معرض انقراض قرار گرفته اند.

- سهراب پاژنامه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با اعلام این خبر افزود: نظارت بر برداشت صحیح این گیاهان، جلوگیری از شیوه های نامناسب استفاده از این گونه ها و بهره برداری اصولی از گونه های مختلف گیاهان دارویی عامل مهمی در جلوگیری از نابودی و انقراض آنهاست.

وی برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی در این شهرستان را با توجه به شرایط حاد این گونه ها تخلف دانست و افزود: گیاهان در معرض انقراض، گونه هایی به شمار می روند که به علت اینکه زراعی نبوده و تنها در دامن طبیعت می رویند، رویشی محدود دارند.

وی ادامه داد: گیاه باریجه به دلیل تثبیت بافت خاک و جلوگیری از شسته شدن بستر خاک از اهمیت بسزایی در حوزه آبخیزداری برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرستان ساوه 355 هزار هکتار اراضی بیابانی و مرتع دارد، گفت: هم اکنون حدود 500 گونه گیاهی در کوه ها، دشت ها، دامنه ها و ارتفاعات این شهرستان پراکنده است که 20 نوع از این گونه ها خاصیت خوراکی و دارویی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر انقراض باریچه و موسیر ساوه

خطر انقراض باریچه و موسیر ساوه