مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1393 ساعت 05:032014-10-26پزشكي

همه چیز درباره سرطان پستان


سرپرست کلینیک خدمات تخصصی درمانی بیماری های پستان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه سرطان پستان، دومین سرطان شایع در زنان است، گفت: خطر ابتلا به سرطان پستان با افزایش سن بیشتر می شود و هر سال تعدادی از مبتلایان جان خود را از دست می دهند.

- دکتر عصمت السادات هاشمی در گفت وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: سرطان پستان رشد مهار نشده سلول های غیرطبیعی است که در نواحی مختلف پستان ایجاد می شود که این اتفاق ممکن است در بافت های مختلفی مانند مجاری ای که شیر را انتقال می دهند، در بافت تولید کننده شیر و در بافت غیرغددی ایجاد شود.

وی با بیان این مطلب که در هر دو نوع تومورهای خوش خیم و بدخیم، رشد سریع و زیاد سلول ها وجود دارد، افزود: این سرطان ناشی از رشد بدخیم سلول های سرطانی در بافت پستان است و روند زیاد شدن سلول در تومور خوش خیم در مرحله مشخصی متوقف و در بدخیم این رشد به صورت غیرقابل مهار زیاد می شود و در صورت عدم درمان و جلوگیری از آن، تمام قسمت های بدن تحت تاثیر قرار می گیرد.

این عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه بروز سرطان پستان در مراحل اولیه بدون درد و ناراحتی است، اظهار کرد: تغییر در اندازه و شکل نوک پستان، چروکیدگی و فرورفتگی پوست پستان، وجود برآمدگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره سرطان پستان

همه چیز درباره سرطان پستان