مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1393 ساعت 04:582014-10-26سياسي

پیشگیری از جرم، تنها با پیامک و بنر ممکن نیست


خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یادداشت روز - محمدزمانی، خبرنگار امنیت نیاز اولیه آدمی است و این مهم آن قدر اهمیت و جایگاه دارد که پیامبر رحمت از آن به عنوان نعمتی یاد می کند که تا نباشد قدرش را آن گونه که باید نمی دانیم.

نعمتی که کم نیستند کسانی که خواسته یا ناخواسته کمر به کمرنگ کردنش بسته اند.

با توجه به این که پیشگیری بهترین و کارآمدترین مقوله در زمینه کاهش جرم و تامین امنیت جامعه است اما متاسفانه امروزه دستگاه های متولی این امر فقط به اطلاع رسانی بسیار کم اکتفا می کنند، با وجود این که اگر پیشگیری ها در همه زمینه ها با همکاری دستگاه ها صورت گیرد قطعا حجم پرونده ها در چرخه دادگستری کاهش پیدا می کند.

حجم عظیمی از پرونده های وارده به دادگاه ها و دادسراها از سوی دستگاه های اجرایی است برای مثال تخلفات زیست محیطی، زمین خواری، تغییر کاربری اراضی و تخلفات بهداشتی و درمانی همه و همه مشکل دستگاه های مربوطه است، چرا اگر به خوبی مقوله پیشگیری را رعایت کنند و امور را به نحو درست و دقیق کنترل و مدیریت کنند قطعاً تخلفی صورت نمی گیرد و پرونده ای تشکیل نمی شود.

گاهی اوقات دستگاه هایی ژست پیشگیری از وقع جرم را می گیرند و می گویند در این زمینه کار انجام می دهیم، با این وجود هم چنان آمار تخلفات، جرائم و حجم پرونده ها در چرخه دادگستر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از جرم، تنها با پیامک و بنر ممکن نیست

پیشگیری از جرم، تنها با پیامک و بنر ممکن نیست