مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1393 ساعت 04:532014-10-26اقتصادي

عراق مشتری خدمات آب و برق ایران شد/ پیمانکاران ایرانی جانشین اروپایی ها شدند


جمهوری اسلامی ایران و عراق به منظور توسعه همکاری ها در حوزه صنایع آب و برق از سطح یک میلیارد و 320 میلیون دلاری فعلی به توافق جدیدی دست یافتند و قرار شد پیمانکاران ایرانی در طرح ها کالاهای ساخت داخل را جایگزین نمونه مشابه اروپایی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، همزمان با سفر نخست وزیر عراق به ایران، دور جدید مذاکرات آب و برقی این دو کشور همسایه در تهران انجام و در نهایت توافق های جدیدی آب و برقی بین ایران و عراق حاصل شده است.

در حال حاضر شرکت های ایرانی بیش از یک میلیارد و 320 میلیون دلار خدمات فنی و مهندسی آب و برق به عراق صادر می شود که دولت بغداد خواستار افزایش حجم مبادلات آب و برقی بین ایران و عراق شده است.

بهرام نظام الملکی در تشریح مهمترین توافق های آب و برقی انجام گرفته بین ایران و عراق، گفت: هم اکنون 31 پروژه آب و برق عراق با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 327 میلیون دلار توسط پیمانکاران ایرانی در عراق اچجرا می شود.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو با اعلام اینکه با عراق به منظور افزایش تعداد پیمانکاران ایرانی در عراق توافق هایی حاصل شد، گفت: از این پس پیمانکاران ایرانی پس از عقد قراردادهای اجرایی به جای استفاده از کالاهای اروپایی، از کالاهای ایرانی در بخش های صنعت آب و برق و فاضلاب عراق که دارای نشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق مشتری خدمات آب و برق ایران شد/ پیمانکاران ایرانی جانشین اروپایی ها شدند

عراق مشتری خدمات آب و برق ایران شد/ پیمانکاران ایرانی جانشین اروپایی ها شدند