مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1393 ساعت 00:282014-10-25اقتصادي

مدیر اداره بهزیستی شهرستان جاسک خبر داد فعالیت 80 پایگاه بینایی سنجی در جاسک


مدیر اداره بهزیستی جاسک از فعالیت 80 پایگاه بینایی سنجی در این شهرستان به صورت ثابت و سیار خبر داد.

- احمد بلوچ امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرجاسک با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از آمبلیوپی (تنبلی چشم) و سایر اختلالات بینایی کودکان سه تا پنچ سال در این شهرستان اظهار داشت: برای پیشگیری و تشخیص زودرس آمبلیوپی، سنین طلایی وجود دارد که آن هم زیر پنج سال است، لذا به منظور کاهش شیوع و بروز آمبلیوپی هر ساله برنامه پیشگیری در جاسک هم زمان با سایر استان ها و شهرستان ها آغاز و اجرایی شده و به مدت یک ماه ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه طرح پیشگیری از آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی کودکان توسط 80 پایگاه ثابت و سیار در مهدکودک ها، آمادگی ها، مدارس ابتدایی روستایی، خانه های بهداشت روستایی و پایگاه های خدمات اجتماعی محلات آسیب خیز شهرستان سنجش کودکان را به عهده دارند.

مدیر اداره بهزیستی جاسک با بیان اینکه این طرح در روستاها به صورت رایگان اجرا می شود، اضافه کرد: در سال قبل بیش از 18 میلیون ریال به عنوان حق الزحمه عوامل اجرایی در روستا های جاسک از طرف بهزیستی استان پرداخت شد.

بلوچ تصریح کرد: همچنین در سال جاری در قالب این طرح قریب به 200 کودک سنجش شدند و از این تعداد 100 کودک عدم همکاری یا مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شده و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر اداره بهزیستی شهرستان جاسک خبر داد فعالیت 80 پایگاه بینایی سنجی در جاسک

مدیر اداره بهزیستی شهرستان جاسک خبر داد فعالیت 80 پایگاه بینایی سنجی در جاسک