مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 21:182014-10-25اقتصادي

حل بحران های اقتصادی در گرو اجرای قانون بانکداری اسلامی


عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه هرمزگان با بیان این که اقتصاد مقاومتی می تواند امکان استفاده درست از ظرفیت های ملی را به کشور بدهد، گفت: حل بحران های اقتصادی در گرو اجرای قانون بانکداری اسلامی است.

- دکتر محبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، افزود: اجرای قانون بانکداری اسلامی و اقتصاد مقاومتی یک اصل مهم است که مسائل اقتصادی و اعتقادی ما را ملزم به تشکیل ساز و کاری می کند که در آن قوانین شرعی بانکداری به نحو درست لحاظ شود.

وی با بیان این که در سال های گذشته پیشرفت های تئوری خوبی در زمینه اسلامی کردن ساز و کارهای بانکی انجام شده است، گفت: این قوانین به بانک ها ابلاغ شد اما در عرصه عمل کار جدی صورت نگرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان مکانیزم کاری بانک های دنیا را مغایر با بانکداری اسلامی دانست و گفت: ما به دنبال ساز و کاری هستیم که در علم اقتصاد کارا باشد، مشکلات اقتصادی و نیازهای بازار و چرخه پول را حل کند و مغایرتی با قوانین شرعی نداشته باشد و این امر را کشورهایی مثل مالزی تا حدودی محقق ساختند.

وی با بیان این که دین اسلام از لحاظ قوانین بانکی بسیار غنی است، گفت: اسلام تاکید دارد که در روابط بانکی عنصر ریسک باید وجود داشته باشد یعنی سودهای بانکی نباید قطعی باشد و باید دو طرف در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل بحران های اقتصادی در گرو اجرای قانون بانکداری اسلامی

حل بحران های اقتصادی در گرو اجرای قانون بانکداری اسلامی