مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 18:232014-10-25سياسي

حجت الاسلام رفیعی: عاشورا هویت و شناسنامه مظلومیت شیعه است


محرم و عاشورا هویت و شناسنامه مظلومیت شیعه است که فداکاری سربازان اسلام و یاران امام و کارگردانی اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا را برای ما یادآوری می کند.

- " از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در نخستین شب ماه محرم در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه محرم ماه محبت، مودت و پیوند با اهل بیت(ع) و قرآن است، اظهار کرد: محرم و عاشورا هویت و شناسنامه مظلومیت شیعه است که فداکاری سربازان اسلام و یاران امام و کارگردانی اباعبدالله الحسین(ع) در صحنه کربلا را برای ما یادآوری می کند.

وی در ادامه با اشاره به آیه 120 سوره هود اظهار کرد: با تعمق در این آیه مشخص می شود که چرا باید یاد و خاطره کربلا و واقعه عاشورا را زنده نگه داشته و در سوگ این مصیبت عظیم عزاداری کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه طبق این آیه چهار دلیل بر زنده نگه داشتن عاشورا وجود دارد، بیان کرد: عضو محکم شدن دل از تجربه گذشتگان، روشن شدن حق از باطل، موعظه بودن و تذکر از دلایل بیان قصص قرآنی است که در بیان واقعه کربلا نیز این دلایل دیده می شود.

رفیعی ادامه داد: یادآوری واقعه عاشورا بیانگر این پیام بوده که اسلام به سادگی به دست ما نرسیده است و از این رو تحمل دشواری ها در راه دین خدا آسان می شوند، عاشورا و کربلا معیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام رفیعی: عاشورا هویت و شناسنامه مظلومیت شیعه است

حجت الاسلام رفیعی: عاشورا هویت و شناسنامه مظلومیت شیعه است