مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 15:432014-10-25پزشكي

رجوع روزانه حداقل 30 درصد بیماران با علائم رفلاکس به متخصصان گوارش


روزانه حداقل 30 درصد از مراجعین به مطب متخصصان گوارش از بیماری رفلاکس رنج می برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، محسن اسماعیلی شنبه شب در مراسم بهره برداری از دستگاه سنجش بیماری رفلاکس در اصفهان اظهار داشت: تست پپسین برای تشخیص زودهنگام بیماری رفلاکس در زمان حاضر که تعداد زیادی از افراد از این بیماری رنج می برند یک ضرورت پزشکی است.

وی ادامه داد: تغییر شیوه زندگی و ماشینی شدن آن و تغییر رژیم غذایی و مصرف غذاهای پرچرب، پرخوری و بد غذا خوردن و مصرف ادویه جات که محرک کننده است از عوامل ایجاد کننده بیماری رفلاکس است.

رییس انجمن گوارش اصفهان با بیان اینکه 80 درصد از علل بروز بیماری رفلاکس معده به عوامل محیطی بر می گردد و تنها در 20 درصد موارد به عوامل ارثی بر می گردد، ادامه داد: سوزش سر دل و تنگی نفس، عفونت های مکرر گوش داخلی و سرفه های مکرر از علائم بروز بیماری رفلاکس است که اگر حداکثر 4 هفته این علامت ها را داشتند نسبت به بیماری رفلاکس مشکوک شوند.

وی گفت: بیمار رفلاکس در طول زندگی دچار ناراحتی روزمره است به گونه ای که زندگی وی دچار اخلال شده و به خاطر عوارض سنگین احساس خوبی ندارد.

اسماعیلی با بیان اینکه شانس ایجاد سرطان مری در این دسته از بیماران در طولانی مدت و بی توجهی به بیماری خود وجود دارد، ادامه داد: سرطان مری در اثر تحریک اسید و سوخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجوع روزانه حداقل 30 درصد بیماران با علائم رفلاکس به متخصصان گوارش

رجوع روزانه حداقل 30 درصد بیماران با علائم رفلاکس به متخصصان گوارش