مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 15:232014-10-25اقتصادي

میزان فرسایش خاک در اردبیل بالاتر از میانگین جهانی است


رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: میزان فرسایش خاک در این استان با توجه میانگین جهانی بالاتر از حد معمول است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، حسین کربلایی خیاوی عصر شنبه در اولین جلسه کمیته فنی اتاق فکر و هم اندیشی جهاد کشاورزی اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر خاک استان اردبیل هر سال به دلایل مختلف دچار فرسایش و تخریب می شود.

وی در تشریح دلایل فرسایش خاک در این استان یادآور شد: کیفیت خاک کشاورزی استان به دلیل استفاده نامناسب از نهاده های کشاورزی از جمله کود، سموم و مواد شیمایی در خطر تخریب و فرسایش قرار گرفته است.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه امروزه مسئله آب و خاک بیشترین مشکلات حوزه کشاورزی را در بر می گیرد، عنوان کرد: در این خصوص بحران آب در استان اردبیل نیز به خصوص در بخش کشاورزی بسیار جدی است.

وی تصریح کرد: در این استان علاوه بر استفاده از آب های تجدیدپذیر از آب های زیرزمینی استاتیک نیز استفاده شده که این امر سب افت آب های زیرزمینی در منطقه شده است.

کربلایی خیاوی با بیان اینکه بحران آب در کشور نیز جدی است، ادامه داد: از بابت بحران آب کشورمان هم در اکنون در مرحله تنش است که رسیدگی به این مسئله بسیار ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان فرسایش خاک در اردبیل بالاتر از میانگین جهانی است

میزان فرسایش خاک در اردبیل بالاتر از میانگین جهانی است