مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 13:232014-10-25پزشكي

یک چشم پزشک: جراحی غیر اصولی در صورت می تواند بینایی را مختل کند


دبیر علمی گروه تخصصی پلاستیک و ترمیمی چشم در بیست و چهارمین کنگره سالانه چشم پزشکی ایران گفت: دستکاری و اعمال جراحی و غیرجراحی که به منظور زییابی و ترمیمی در نواحی اطراف چشم می تواند بینایی را مختل کند.

- "، محسن بهمنی کشکولی افزود: اگر اطلاعات کافی از وضعیت چشم و ساختمان اطراف آن وجود نداشته باشد بینایی تحت تأثیر قرار می گیرد به عنوان مثال اگر کسی بخواهد جراحی زیبایی لیفت ابرو انجام بدهد یا گونه هایش را بالا بکشد باید بررسی کافی در مورد حرکت چشم و غدد اشکی آن قبل از عمل انجام شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: جراحی می تواند به اعصاب و حرکت عضلاتی چشم و غدد اشکی آن صدمه بزند و مشکلاتی را برای بینایی به وجود آورد.

وی افزود: در همین راستا اعمال جراحی زیبایی که توسط گروه های تخصصی مختلف انجام شده است، در صورتی که پیش از انجام عمل معاینات چشم لحاظ نشده باشد، با وجود موفقیت زیبایی، مشکلاتی را برای فرد به وجود آورده است.

بهمنی کشکولی تصریح کرد: بر همین اساس این رشته فوق تخصصی برای اولین بار در آمریکا بنیان گذاری شد که، پس از آن در اروپا نیز این مسئله دنبال شد و در ایران نیز تاریخچه جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم به سالها قبل برمی گردد که استادان مجربی در این زمینه فعالیت داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک چشم پزشک: جراحی غیر اصولی در صورت می تواند بینایی را مختل کند

یک چشم پزشک: جراحی غیر اصولی در صورت می تواند بینایی را مختل کند