مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 12:282014-10-25اقتصادي

قیمت نفت بازهم ارزان شد/ کاهش 20 دلاری قیمت نفت ایران


در ادامه سقوط آزاد طلای سیاه، قیمت نفت خام برنت دریای شمال و وست تگزاس آمریکا باز هم کاهش یافت؛ این در حالی است که متوسط قیمت نفت سبک وسنگین ایران در سال جاری بیش از 100 دلار اعلام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، طلای سیاه از گزند کاهش و تضعیف قیمت ها در امان نماند و روز گذشته بریا چندمین بار متوالی کاهش یافت.

بر این اساس قیمت نفت دبلیو.

تی.

آی آمریکا به کاهش خود ادامه داد و نفت شیرین آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با یک دلار و هشت سنت کاهش به 8 دلار و یک سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات روز جمعه (2 ابانماه) به 86 دلار و 3 سنت رسید که در مقایسه با روز پیش از آن 70 سنت و در مقایسه با جمعه گذشته سه سنت کاهش نشان می دهد.

در این بین افزایش عرضه نفت توسط عراق و لیبی که هم اکنون با مشکلات سیاسی و برخی از نارامی ها دست و پنجه نرم می کنند زمینه کاهش بیشتر بهای طلای سیاه در بازار را فراهم کرده است.

از سوی دیگر برنامه بارگیری نفت عراق در ماه نوامبر نشان می دهد صادرات نفت خام سبک بصره به سطح 2 میلیون و 830 هزا بشکه در روز برسد که در مقایسه با ماه اکتبر 3 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که عراق همزمان با افزایش حجم صادرات، قیمت رسمی فروش نفت خام خود را هم کاهش داده است به طوری که شرکت بازاریابی نفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت نفت بازهم ارزان شد/ کاهش 20 دلاری قیمت نفت ایران

قیمت نفت بازهم ارزان شد/ کاهش 20 دلاری قیمت نفت ایران