مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 10:182014-10-25پزشكي

دستگاه سنجش بیماری رفلاکس در اصفهان به بهره برداری رسید


مجری طرح سنجش "پِپسین" در اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور دستگاه سنجش بیماری رفلاکس در اصفهان به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، محمدرضا عزیزی ظهر شنبه در مراسم بهره داری از دستگاه تست سنج رفلاکس اظهار داشت: بیماری رفلاکس، بیماری ای است که شاهد برگشت اسید معده به داخل مری و حنجره هستیم.

وی با بیان اینکه بیماری رفلاکس مختص سنی خاص و جنس خاصی نیست بلکه از سنین نوزادی تا بزرگسالی امکان ابتلا به این بیماری برای آنها وجود دارد، بیان داشت: در حال حاضر با شیوع این بیماری در اصفهان مواجهیم.

مجری طرح تست سنجی پپسین در اصفهان خاطرنشان کرد: در تعاملی که با آلمان داشتیم این دستگاه را خریداری و در آزمایشگاه خصوصی اریترون مستقر شده است.

وی بیان داشت: بیماری رفلاکس عمدتا با بیماری های قلبی اشتباه گرفته می شود و آن هم به علت شباهت های دربرخی از علائم از جمله درد قفسه سینه و سوزش سردل است.

رییس و مسئول فنی آزمایشگاه اریترون ادامه داد: برخی اوقات این بیماری با بیماری آسم و تنگی نفس اشتباه گرفته می شود زیرا زمانی که اسید معده در حنجره وارد شود به عنوان نوعی حساسیت تلقی می شود.

عزیزی اضافه کرد: یکی از علائم مشابهی که این بیماری با بیماری تنگی نفس دارد، سخت نفس کشیدن فرد است که در چنین مواقعی بیمار تصور این را دارد که ناراحتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه سنجش بیماری رفلاکس در اصفهان به بهره برداری رسید

دستگاه سنجش بیماری رفلاکس در اصفهان به بهره برداری رسید