مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 07:432014-10-25فرهنگي

طرح خرید 50 نسخه از هر کتاب چاپ اول در تضاد با سیاست کیفی سازی کتاب است


مدیرعامل موسسه خانه کتاب طرح جدید معاونت فرهنگی وزارت ارشاد را برای خرید 50 نسخه از هر کتاب چاپ اول، در تضاد با سیاست های کیفی سازی کتاب در کشور ارزیابی کرد.

- نجفعلی میرزایی مدیرعامل موسسه خانه کتاب در گفتگو با خبرنگار مهر، نظر خود را درباره احیاء طرح خرید تازه های نشر و خرید 50 نسخه از هر کتاب پس از انتشار از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، گفت: تا جایی که من می دانم سیاست های حمایتی دولت تا الان کمکی به توسعه کمی و کیفی کتاب در کشور نکرده است یعنی اگر نگوییم این سیاست ها به برخی از پدیده های منفی صنعت نشر دامن زده، دست کم کمکی به رفع آنها نکرده است.

در هر حال من امیدوارم این طرح یا طرح هایی که معاونت فرهنگی برای آینده دارد، به رفع معضلات کیفی کتاب منجر شود و صرفاً نگاهی ناشرسالارانه و کمی به این مشکلات نداشته باشند.

وی افزود: اگر این خبر که معاونت فرهنگی وزارت ارشاد یا دولت می خواهد از تمامی کتاب ها به تعداد 50 نسخه خریداری کند، این کاملاً در تضاد با طرح های کیفیتی که با هدف ارتقا کیفی وضعیت کتاب در ایران هستند، خواهد بود.

به این دلیل روشن که کتاب امروز با معضل کتابسازی، تولید کتاب های زرد، عامه پسند و کم کیفیت رو به رو است و جناب دکتر صالحی بارها خودشان گفته اند که کتاب کیفیِ ایران در بین این کتاب های کم کیفیت گم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح خرید 50 نسخه از هر کتاب چاپ اول در تضاد با سیاست کیفی سازی کتاب است

طرح خرید 50 نسخه از هر کتاب چاپ اول در تضاد با سیاست کیفی سازی کتاب است