مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 07:382014-10-25سياسي

زمین فرصتی است که خداوند از سر رحمت به انسان داد تا نقائص معرفتی‏ اش برطرف گردد


حجت الاسلام مبینی در نشست پاسخی جدید به مسئله شر با استفاده از آموزه های قرآنی گفت: زمین فرصتی است که خداوند از سر رحمت نه عقوبت به انسان داد تا نقائص معرفتی‏ اش برطرف گردد و به هماهنگی لازم برسد.

- ویژگی مهم زمین آن است که به مثابه یک آزمایشگاه عمل می‏ کند و انسان‏ها در طول تاریخ انواع روابط با خدا را می‏ آزمایند و نتایجش را مشاهده می‏ کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، چهل و سومین جلسه گروه علمی فلسفه اخلاق مجمع عالی حکمت اسلامی با موضوع پاسخی جدید به مسئله شر با استفاده از آموزه های قرآنی با ارائه بحث توسط حجت الاسلام والمسلمین مبینی و با حضور اعضاء گروه در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد که خلاصه ای از آن ارائه می شود.

این بحث بر اساس این مبنا پیش می‏ رود که ارزش یک مفهوم پایه است و قابل فروکاهش به اموری مانند لذت نیست[1] و آنچه دارای ارزش بنیادین است و همه ارزش‏ها به آن برمی‏ گردد تناسب و هماهنگی وجودی میان موجودات است که مطابق جهان‏ بینی توحیدی، محور اساسی این تناسب، تناسب میان خدا و مخلوقات اوست.

[2] انسان به جهت امتیازات معرفتی که دارد می‏ تواند در ایجاد این هماهنگی نقش فعال داشته باشد و از این جهت هماهنگی میان انسان و خدا از ارزش خاصی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین فرصتی است که خداوند از سر رحمت به انسان داد تا نقائص معرفتی‏ اش برطرف گردد

زمین فرصتی است که خداوند از سر رحمت به انسان داد تا نقائص معرفتی‏ اش برطرف گردد