مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 06:382014-10-25اجتماعي

بیابان زایی، سلامت هوای ساوه را تهدید می کند


رییس اداره حفاظت از محیط زیست ساوه گفت: بیابان زایی و گسترش مناطق مستعد برای ایجاد گرد و خاک در اطراف شهر و دشت های همجوار و ورود ریزگردهای خارجی که از طریق غرب کشور به سمت ساوه هجوم می آورند مشکلات آلودگی هوا در این شهر را تشدید می کنند.

- پرویز نبیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، افزود: ایستگاه سنجش آلودگی هوای ساوه با پیگیری این اداره و همکاری شهرداری در محل میدان آزادی نصب شده که نسبت به اندازه گیری پارامترهای هوا از جمله ذرات معلق اقدام می کند.

وی گفت: همزمان با توسعه شهرها، افزایش جمعیت شهری، ایجاد مناطق صنعتی، افزایش تعداد خودروها و منابع گرمایشی خانگی، آلودگی هوا در شهرها ایجاد و بتدریج افزایش یافته است.

نبیلی اظهار کرد: افزایش تعداد خودروهای فرسوده، گسترش ناموزون ترافیک شهری، افزایش کارگاه های آلاینده در داخل محدوده و حریم شهری، فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهری از دیگر دلایل آلودگی هوا هستند.

وی اضافه کرد: بیابان زایی و گسترش مناطق مستعد برای ایجاد گرد و خاک در اطراف شهر و دشت های همجوار و ورود ریزگردهای خارجی که از طریق غرب کشور به سمت ساوه هجوم می آورند این مشکلات را تشدید می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیابان زایی، سلامت هوای ساوه را تهدید می کند

بیابان زایی، سلامت هوای ساوه را تهدید می کند