مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 05:522014-10-25اقتصادي

برگزاری جشنواره شکرگزاری خرما در خرمشهر


نخستین جشنوراه شکرگزاری خرما در خوزستان در خرمشهر برگزار شد.

فرماندار خرمشهر هدف از برگزاری این جشنواره را فرهنگ سازی برای مصرف خرما یکی از مفید ترین میوه های مناطق گرمسیری اعلام کرد و گفت: در جشنواره شکرگزاری خرمای خرمشهر نخلداران این شهرستان محصولات خود را عرضه کردند و انواع محصولات خرمای این شهرستان، انواع صنایع جانبی و دستی ساخته شده از خرما در معرض دید عموم قرار گرفت.

آقای حیاتی افزود: شعرخوانی و قصیده خوانی به زبان عربی، اجرای تئا تر با هدف بیان مشکلات نخل کاران به زبان طنز از جمله برنامه های اجرا شده در این جشنواره بود.

وی با بیان اینکه با وجود زحمات فراوان نخل کاران تاکنون هیچ برنامه ای برای آن ها تدارک دیده نشده است گفت: هدف از برگزاری این جشنواره را تقدیر و تشکر از زحمات این نخل کاران است و امیدواریم این حرکات مستمر بوده و خرمشهر در صنعت خرما به یک صادرکننده تبدیل شود.

جشنواره شکرگزاری خرما دیشب در ساختمان کشتی برلیان خرمشهر و با شرکت نخل کاران ، مسئولان و عامه مردم برگزار شد و در پایان مراسم از نخل کاران فعال تقدیر شد.

سالانه حدود 20 هزار تن خارک ، رطب و خرما از نخلستانهای استان خوزستان برداشت می شود که 50 درصد صادرات خرمای کشور سهم این استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشنواره شکرگزاری خرما در خرمشهر

برگزاری جشنواره شکرگزاری خرما در خرمشهر