مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 03:282014-10-25اقتصادي

سقوط آزاد ساخت مسکن


حجم آپارتمان سازی در پایتخت به کمترین حد در 4 سال گذشته رسید؛ - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت توجه به بخش مسکن برای خروج غیرتورمی از رکود، نسبت به پیامدهای کاهش صدور پروانه ساختمانی هشدار داد.

علی چگینی با تاکید بر اینکه درصد قابل توجهی از ساخت وساز، در ازای تخریب ساختمان ها برای تامین زمین، عملا جبران واحدهای از دست رفته می شود و نباید آن را به پای عرضه جدید نوشت، اعلام کرد: در شهر تهران در سال 91، در مجموع 168 هزار پروانه واحد مسکونی صادر شده که به ازای این تعداد حدود 50 هزار واحد مسکونی تخریب شده است.

به عبارت دیگر در سال 91 حدود 41 درصد ساخت وسازها، جایگزین تخریب ها شده است و نمی توان این تعداد را جزو واحدهای جدید به حساب آورد.

یعنی در سال 92 نیز، 44 درصد ساخت و سازها ناشی از تخریب بوده و نمی توان این رقم را به حساب ساخت واحدهای جدید و افزایش عرضه در بازار مسکن گذاشت.

چگینی یادآوری کرد: هرچند آمار تخریب در پایتخت از سایر شهرهای کشور بیشتر است، اما در سایر شهرها نیز این آمار قابل ملاحظه است و باید در محاسبات و مطالعات مسوولان و کارشناسان مسکن مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به کاهش روند صدور پروانه ساختمانی گفت: رکود ساخت و ساز در سال جاری و کاهش صدور پروانه، عوارض منفی خود را طی دو س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط آزاد ساخت مسکن

سقوط آزاد ساخت مسکن