مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1393 ساعت 19:482014-10-24سياسي

معاون وزیر کار عنوان کرد لزوم اصلاح نظر کارفرمایان نسبت به بازرسی کار


معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید این ذهنیت در کارفرمایان ایجاد شود که بازرسی محیط کار برای حذف موانع کار و در راستای ارتقای فرآیند کار و تولید است.

- " از شیراز، سید حسن هفده تن عصر امروز در آیین اختتامیه اجلاس سه جانبه روابط کار با اشاره به اهمیت بازرسی کار در جامعه و ضرورت تغییر در باور جامعه نسبت به این بازرسی اظهار داشت: باید در کارفرما این باور قلبی ایجاد شود که بازرس کار به کارگاه نیامده است تا کارفرما را جریمه کند بلکه آمده تا محیط کار و رفتار نیروی کار را ایمن کند.

این مسئول با تشریح ویژگی های فرهنگ کار، ترویج فرهنگ ایمنی را زیرساخت این فرهنگ توصیف و اضافه کرد: ایجاد فرآیند قانونی برای ترویج فرهنگ ایمنی و فرهنگ سازی و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه ضرورت دارد.

وی با اشاره به برنامه های روابط کار در طول سال های پس از انقلاب اسلامی، از طراحی مدل های جدید بازرسی کار خبر داد و تصریح کرد: راهبرد اصلی در مدل های جدید استفاده از قابلیت و ظرفیت های تشکل های کارگری و کارفرمایی است و با این رویکرد معضلاتی مانند رانت، فساد، انحصار و دلالی از روابط کار برداشته شده و به جای انحصار، رقابت به وجود می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر کار عنوان کرد لزوم اصلاح نظر کارفرمایان نسبت به بازرسی کار

معاون وزیر کار عنوان کرد لزوم اصلاح نظر کارفرمایان نسبت به بازرسی کار