مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1393 ساعت 06:522014-10-24اقتصادي

طرح تولید 25 میلیون مترمکعب گاز برای هر فاز پارس جنوبی


مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: برای منطقه پارس جنوبی 29 فاز پالایشگا گازی طراحی شده است و 25 میلیون متر مکعب گاز در فاز تولید می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، مهدی یوسفی با بیان اینکه پارس جنوبی بزرگترین منبع گازی جهان در خط مشترک دریایی بوشهر و قطر قرار دارد ، گفت : در این منطقه گازی تحولات مهمی در ساخت پالایشگاه گازی، طرح های پتروشیمی و صنایع پایین دستی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه عسلویه و کنگان در استان بوشهر 29 فاز پالایشگاهی طراحی شده است ، تصریح کرد : در این منطقه 30 مجتمع پتروشیمی بزرگ و کوچک پیش بینی شده که در کشور بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه پارس جنوبی نقش مهمی در اقتصاد کشوردارد ، گفت : پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیر گذار کشور است و نقش مهمی در اقتصاد کشور به ویژه در بخش انرژی و چرخه ارزش افزوده از محل فروش محصولات پتروشیمی و میعانات گازی ایفا می کند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه طبق اعلام مقامات ارشد وزارت نفت تا پایان سالجاری 100 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد ، گفت : تکمیل فازهای 12، 15 و 16 ، 17 و 18پارس جنوبی از اولویت های وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح تولید 25 میلیون مترمکعب گاز برای هر فاز پارس جنوبی

طرح تولید 25 میلیون مترمکعب گاز برای هر فاز پارس جنوبی