مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1393 ساعت 06:432014-10-24سياسي

رسیدن به چشم انداز 1404 تنها با اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی ممکن است


رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جز با چشم انداز اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی نمی توانیم به افق 1404 جمهوری اسلامی ایران برسیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، محمد ابراهیم مداحی شامگاه پنجشنبه در کارگاه علمی و پژوهشی چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 که با حضور مدیران و نخبگان استان در کانون طه شهر گرگان برگزار شد، تصریح کرد: امروز ما در قدرت سیاسی، امنیتی و نظامی رتبه اول منطقه را دارا هستیم ولی در کل شاخص های قدرت در آسیا رتبه 20 را دارا هستیم که باید بتوانیم خود را تا افق 1404 به قدرت اول منطقه در همه مولفه های قدرت برسانیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 75 درصد اقتصاد ما دولتی است و نگاه مثبتی به سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور وجود ندارد که باید این نگاه متحول شود و اگر قرار است در اقتصاد تکانی بخوریم باید ابتدا در تولید رونقی ایجاد کنیم.

دو کشور رقیب ما در منطقه عربستان و ترکیه هستند مداحی افزود: در حال حاضر دو کشور رقیب ما در منطقه برای کسب رتبه اول کشورهای عربستان و ترکیه هستند که باید بتوانیم با افزایش درآمد سرانه و کاهش نرخ بیکاری و تروم به آن برسیم.

وی در ادامه گغت: در حال حاضر ما 20 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم که باید در افق 1404 آن را به 200 میلیارد دلار برسانیم و همچنین سهم سرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسیدن به چشم انداز 1404 تنها با اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی ممکن است

رسیدن به چشم انداز 1404 تنها با اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی ممکن است