مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1393 ساعت 06:382014-10-24پزشكي

افزودنی های مواد غذایی طبیعی هستند یا شیمیایی؟


دبیر انجمن افزودنی های صنایع غذایی گفت: بیش از 90 درصد افزودنی ها از منابع طبیعی تهیه می شوند و برای نگهداری این افزودنی ها به هیچ ماده نگهدارنده و شیمیایی نیاز نیست.

- پرویز جهانگیری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که تعداد افزودنی های مورد استفاده در کشور بسیار زیاد است، اظهار کرد: بیش از 90 درصد این افزودنی ها از منابع طبیعی تهیه می شوند.

وی با اشاره به افزودنی هایی که از گندم برداشته می شود، گفت: زمانی که گندم را به آرد تبدیل می کنیم آن را به چهار افزودنی مبدل می سازیم و از این طریق یک ماده طبیعی و یک ماده غذایی تبدیل به چند افزودنی می شود.

افزودنی های صنایع غذایی شیمیایی نیستند دبیر انجمن افزودنی های صنایع غذایی با بیان این که برای نگهداری این افزودنی ها به هیچ ماده نگهدارنده و شیمیایی نیاز نیست، گفت: پس از تولید، شرایط طبیعی ماندگاری برای افزودنی ها کافی است و به همین دلیل توصیه می شود که در دمای مشخصی نگهداری شوند.

جهانگیری در خصوص میزان واردات افزودنی ها گفت: تا سه سال پیش عمده افزودنی های مورد مصرف کشور از خارج تامین می شد اما در حال حاضر با توجه به افزایش تولید، میزان واردات کاهش پیدا کرده است.

واردات 400 میلیون دلار افزونی در سال گذشته وی با بیان این که عمده واردات از کشور چین و بعد از آن اتحادیه اروپا صورت می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزودنی های مواد غذایی طبیعی هستند یا شیمیایی؟

افزودنی های مواد غذایی طبیعی هستند یا شیمیایی؟