مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1393 ساعت 06:332014-10-24اقتصادي

فراز و فرودهای قیمتی سبد مصرفی خانوار/ افزایش 2 تا 20 درصدی نرخ اقلام غذایی


اگرچه دولت کاهش تورم را مساوری با کاهش قیمت کالاها در بازار نمی داند، مردم هم آثاری از سقوط پلکانی بار تورمی اقتصاد بر سبد مصرفی خود نمی بینند و معتقدند که راهکارهای دولت برای مهار تورمی، - دردی از کاهش بار هزینه ای آنها دوا نکرده و همچنان مجبورند با بالا و پایین شدن قیمت ها دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، اگرچه دولت کاهش تورم را یکی از افتخارات دوران یکسال و نیمه مدیریتی خود می داند، اما بارها بر این نکته نیز پافشاری کرده که کاهش تورم، به منزله کاهش قیمتی در بازار نیست و گویا ادبیات دولت با مردم در مهار تورم و نقش آفرینی آن در سبد مصرفی خانوارها، همخوانی چندانی ندارد.

آنگونه که آمارهای بانک مرکزی به عنوان نهاد رسمی دولتی در ارایه شاخص‎های اقتصادی نیز به صراحت اعلام کرده، قیمت برخی از اقلام کالایی نسبت به هفته مشابه مورد بررسی، از افزایش 2 تا 20 درصدی حکایت دارد.

نکته حائز اهمیت این است که افزایش قیمت، درست کالاهایی از سبد مصرفی خانوارها را نشانه گرفته که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است و بارها و بارها زنگ خطر کاهش استفاده از آنها از سوی بسیاری از نهادهای مرتبط با بهداشت و درمان به صدا درآمده است.

مطابق با آخرین گزارش رسمی که از سوی بانک مرکزی در خصوص اعلام قیمت خرده فروشی کالاها در هفته گذشته منتشر شد، ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراز و فرودهای قیمتی سبد مصرفی خانوار/ افزایش 2 تا 20 درصدی نرخ اقلام غذایی

فراز و فرودهای قیمتی سبد مصرفی خانوار/ افزایش 2 تا 20 درصدی نرخ اقلام غذایی