مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1393 ساعت 05:182014-10-24پزشكي

چاقی مهم ترین عامل ابتلا به دیابت


یک فوق تخصص غدد چاقی را مهم ترین عامل موثر در ابتلای سالمندان به دیابت دانست.

- دکتر مهدی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه افزایش جمعیت و امید به زندگی در جامعه منجر به افزایش شیوع ابتلا به دیابت شده است، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، 15 تا 20 درصد سالمندان به دیابت مبتلا هستند واغلب این موارد در گروه سنی 60 تا 75 سال مشاهده می شود.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم با تاکید بر اینکه تشخیص بیماری دیابت در سالمندان با پیچیدگی همراه است، یادآور شد: سالمندان مبتلا به دیابت اغلب دچار اختلالات شناختی و افزایش خطر شکستگی هستند که علاوه بر دیابت ممکن است به بیماری های گوناگون دیگر نیز مبتلا باشند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در جهان، 300 میلیون نفر در سال 2013 مبتلا به دیابت بودند و براساس پیش بینی ها این میزان به 700 میلیون نفر تا سال 2030 می رسد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد بیماران دیابتی به دیابت نوع 2 مبتلا هستند، گفت: اختلالات و کمبود انسولین موجب ابتلا افراد به دیابت نوع 2 می شود.

این استادیار پژوهشکده علوم جمعیتی غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه چاقی مهم ترین عامل موثر در ابتلا سالمندان به دیابت است، ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاقی مهم ترین عامل ابتلا به دیابت

چاقی مهم ترین عامل ابتلا به دیابت